maandag 9 mei 2011

Nils Holgerssons Värld














In het ruige Smaland, net voorbij Vimmerby, is in de eind jaren 90 Zweden in het klein nagebouwd, genaamd: Lillalandet. Echter wegens achterstallig onderhoud en te weinig bezoekersaantallen is het park 2 jaar geleden doorverkocht aan Laila en Peter-Anner Hendrix. Zij gaven het park een heel nieuw thema: Niels Holgersson. En zo kreeg het park ook de nieuwe naam Nils Holgerssons Värld, waar jij net als Niels Zweden kan ontdekken op allerlei actieve manieren.

Nou is een park met z'n tweeën runnen nogal moeilijk, daarom vragen ze wel eens vrienden te hulp. Zo werd mijn klasgenoot Jasper Sterk gevraagd of hij stage wilde lopen in het park om zo verbeteringen door te voeren in het park, terwijl hij zijn creatieve geest vrij kan laten.

En na zijn stage keerde hij graag in de meivakantie terug en daarbij werd ik gevraagd of ik meeging, om te kijken of ik hun weer kon helpen met het uitdenken van ideeën.

Uiteraard bleef het niet bij alleen ideeën opdoen, tegelijk zijn we het park gaan opknappen en zo heb ik ook een beetje van de Zweedse cultuur meegemaakt.

Hierbij nu het verslag van Roy Schreurs's Wonderbare Reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten